Balance confirmation
Auf Antrag wird für eine Firma oder einen Gewerbetreibenden eine kostenpflichtige amtliche Bestätigung, der zu einem Stichtag bei der Stadtverwaltung Jena ausgewiesenen Forderungen oder Verbindlichkeiten, erstellt.
Der Antrag (siehe downloads) ist schriftlich - auch per E-Mail oder Fax - beim Fachdienst Buchhaltung / Vollstreckung einzureichen.
Documents
- Correct and complete name of the company or first name and surname of a private person.
- Address of the company or private individual
- telephone number for queries
- necessary power of attorney
- stamped envelope with delivery address
Please use the application form (-> downloads).
Opening hours
Hinweis
Der Fachdienst Buchhaltung und Vollstreckung ist aufgrund der aktuellen Situation bis auf Weiteres für jeglichen Besucherverkehr geschlossen. Bitte melden Sie sich per E-Mail unter: vollstreckung@jena.de oder buchhaltung@jena.de.
Tag | Zeiten |
---|---|
Montag | 08:30 - 11:30 Uhr |
Dienstag | 08:30 - 11:30 Uhr und 13:30 - 15:30 Uhr |
Mittwoch | geschlossen |
Donnerstag | 08:30 - 11:30 Uhr und 13:30 - 18:00 Uhr |
Freitag | geschlossen |
Fees
Service | Fee |
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individual receivables / payables | 15,00 € |
large number of individual claims / individual liabilities | 25,00 € |
Furthermore, expenses of at least € 0.70 are currently incurred for postal dispatch if a stamped return envelope is missing or no collection takes place.
Collection usually takes place in the secretariat of the accounting / enforcement department, Am Anger 28, 07743 Jena, 3rd floor, against advance payment in cash or by EC card, postal dispatch with summons to fees and expenses.
Legal basis
- Schedule of fees, clauses 16.2 and 16.3 of the administrative cost statutes of the city of Jena dated 04.11.2015, published in Official Gazette 30/16 of 28.07.2016 (statutes on the 2nd amendment, Official Gazette 18/18)